Friday, December 14, 2012

Umno Kata ANAK Bohong Apabila.....

1.Umno kata ANAK bohong apabila:

  • Mendakwa Isa samad tak layak menjadi Pengerusi Felda kerana beliau telah terpalit dengan rasuah / politik wang dan pernah dikenakan tindakan disiplin oleh Umno 
Akhirnya:
  • Selepas 9 bulan menjadi Pengerusi Felda,beliau telah membelanjakan duit Felda berjumlah RM 353,00.00  untuk jamuan raya bersama pengundinya di Bagan Pinang.Sedangkan Pengerusi Felda sebelum ini hanya diperuntukkan sekitar RM 30 Ribu untuk jamuan raya yang dibuat bersama kakitangan Felda di Ibu Pejabat Felda.
2.Umno kata ANAK bohong apabila: 
  • Mazlan Aliman mendakwa Felda pinjam 6 bilion dari KWSP
Akhirnya:
  • Dato Ahmad Maslan mengaku di Parlimen memang Felda pinjam dari KWSP tapi jumlahnya lebih besar iaitu 6.5 bilion.
3.Umno kata ANAK bohong apabila:
  • Mendakwa Pengarah Besar Felda Dato Dzulkefli Wahab dipaksa bercuti dalam usaha menyingkirkan beliau dari Felda.Ahmad Maslan dan Isa Samad memberi alasan Dato Dzul sambung belajar untuk persedian melaksanakan transformasi dalam Felda.
Akhirnya:
  • Selepas tamat bercuti,Dato Dzul benar benar disingkir daripada Felda .Jawatannya tak dikembalikan.Faizoul Ahmad yang belum layak ke jawatan itu dilantik sebagai Pengarah yang baru dengan mengenepikan pegawai pegawai yang lebih kanan seperti Ahmad Ibrahim,Tuan Hj Abidin dan lainnya.
 4.Umno kata ANAK bohong apabila:
  • Penasihat Ekonomi ANAK Dr Rosli Yaakop yang juga bekas Timbalan Pengarah Bank Negara telah mengingatkan bahawa penyenaraian FGVH akan gagal mendapat sambutan pelabur asing kerana pokok sawit Felda Plantation yang dipajak kepada FGVH sudah pun tua dan menunggu masa untuk ditebang.

Akhirnya:
  • CEO FGVH Sabri Ahmad memberi alasan yang sama apabila saham FGVH merudum

5.Umno kata ANAK bohong :
  • Apabila.ANAK mengingatkan bahawa penyenaraian FGVH bukan untuk kepentingan peneroka tetapi untuk kepentingan Umno dan pemimpin tertentu.

Akhirnya:
  • Prospektus FGVH mengesahkan Tan Sri Isa Samad memperolehi 180,000 unit saham tetapi peneroka hanya diperuntukkan 800 unit sahaja.
  • Ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) Sabah Dato Abdul Ghafur Saleh menuntut kerajaan menjelaskan ,bahawa terdapat individu di Sabah yang menerima sebanyak sejuta saham Felda Global Ventures Holdings  (FGVH) walau "tiada kena mengena dengan pembangunan Felda".

6.Umno kata ANAK bohong
  • Kerana mendakwa Felda Iffco jual minyak sawit padaYahudi

Akhirnya :
  • Dato Mukhriz Mahathir akui terdapat kapal Israel yang berlabuh diperairan negara membawa minyak sawit melalui pelabuhan Ashdud,Israel kononnya untuk dihantar kepada umat Islam Palestin!Munasabah ker?Baiknya Israel.. 
  • Invois jualan minyak sawit yang didedahkan secara jelas membuktikan ia dijual kepada Bunge Agribussines yang berpengkalan di Singapore adalah anak syarikat Bunge Limited sebuah syarikat Yahudi..
  • Terdapat Sijil  Halal yang dikeluarkan pihak berkuasa agama Yahudi ke atas kilang sawit Felda Ifco di Pasir Gudang.

2 comments:

Jefry said...

terima kasih ulasnya
bisa menambah ilmu saya

Unknown said...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK